يوميات زوجه شابه ناضجه وعصريه .

0
92
  السبت : فى واحدة من تجليات اسحق نيوتن لما كان قاعد تحت الشجرة و وقعت عليه التفاحه و بعدها اكتشف قوانين الحركه و الجذب العام … كنت قاعده مع نفسى و فجأة جه على بالى سؤال عبيط ..
قولت : ليه الدبانه بتهرب بسرعه قبل ما تضربها بالمضرب ؟ .. و الله فكره عبيطه .. بس فعلا” روحت جوجل اشوف الاجابه !!! … الهيستورى بتاع جوجل عندى عبيط جدا” و فيه حاجات تفطس من الضحك لو شوفتوها – حاجات مرعبه 😠😠… المهم اكتشفت ان الدبانه عندها خاصيه فريده جدا” .. تتميز بيها عن كل الكائنات اللى خلقها ربنا … انها بتشوف المشهد بالبطئ .. اقل بسبع مرات من سرعه المشهد اللى بيشوفه الانسان .. يعنى هى بتشوف ايدك بتتحرك بسبع الحركه اللى انت بتتحرك بيها .. يعنى انت سحلفاة الملك فاروق بالنسبالها 😂
قولت لنفسى ليه الانسان معندهوش الميزه دى … اشمعنا الدبانه يعنى 😔 ..
رغم انها هتموت هتموت …. لان عمر الدبانه لا يتجاوز ابدا” 14 يوم ( مسكينه ) عمرها ما بتعمل عيد ميلاد 😂😂
– المهم .. الانسان برضو ربنا اداله ميزه يحمى نفسه بيها .. حاجه اسمها #الحدس .. الحدس ده حاجه غريبه جدا” عباره عن معرفه فطريه لا تخضع للاكتساب – مولودة جواك من البدايه … و هى ببساطه ارتباط و تواصل بينك و بين وعيك الداخلى – كلام مكلكع محتاج قهوة علشان تفهمه … لكن الدين اختصر الليله كلها فى كلمه واحده .. اسمها #البصيرة … و اسمها المودرن #الحاسه_السادسه
الحدس ده بيخليك تكره انسان او تحبه من اسمه او من صوته … تخاف من حد من غير سبب .. تقرب من انسان و ترتاحله بدون سبب و فعلا” تلاقى الخير معاه … و تبعد عن حد تانى هيعذبك زى ما يكون بتسشرق المستقبل و حاسس بالمصيبه جيالك … بيكون فعال لما تكون علاقتك مع نفسك شفافه و فيها اعتراف و تقبل و فهم عميق .. و بتختفى لما يكون فيه انكار لنفسك و احساس بالتناقض الداخلى ….
يعنى ببساطه انت اقوى من الدبانه 😂😂 !!!!
Image result for ‫امراه تفكر‬‎

  الأحد : اكتبوا أمانيكم وتوقعاتكم ليااااا للعام الجديد 2018 ❤ متدخلوش بايديكم فاضية 😂😂 يجعلها سنة خير ع الكريم وفل وورد ع الحريم طين وزفت علي دماغ كل حقود ولئيم وع العالم الواطيين.. ويكفينا شر الكمين.. 😂 😂 واللحمة ترخص هي والحشيش وحاجة التموين.. 😂😂 وسمعوني زغروطة ووراها سلام اللي جاي أحلى م اللي الراح 😂

Related image

  الأثنين : حكمة الصباح …
من قام من سريره اتقل تقديره !!

Related image

  الثلاثاء : أنظُر لِذاك الفراغ المُمتد وأتمني لو أني احكي لك كل الحكايا في الليل ..احاوطك فلا تجد سواي يحتضن بُكاؤك .. صوتك .. ضحكاتك…رغباتك..حضن يتسع لك 
يتسع لكُل خطاياك يحملها عنك 
فتنفث سجائرك وتنظر الي بعين مواربه لِتقول بين يدي
انا متعب فهلاَّ احتضنتيني دون حديث 
ماذا لو كنت أنا التيه والوطن تترك خرائط الحياة كلها وتأتي إليّ…..َ
Related image  الأربعاء : الطعام والجنس…اقوى الشهوات لدى الرجال..قادني عقلي الى نظرية انسانية ربما لا يوافقني عليها البعض وهي ان عادات الرجل الغذائية تتشابه الى حد كبير مع عاداته الجنسية..فربما استطاعت امرأه التقاط بعض من ملامح العلاقه في سرير من على طاولة طعام!!
وتهافتت على اذني العديد من الحكاوي …
رجل التفاصيل الدقيقة الذي يتعامل مع نظافة طبقه والسؤال عن اي جزء من اللحوم سيتناول..وترتيب السفرة نصف متعة الاكل بالنسبة له يحمل نفس الطريقة الواعية التي يتفقد بها نظافة اغطية السرير وحبه للجسد النظيف المعطر ويستهويه وزنها المثالي وارتداءها للونه المفضل..تفاصيله حاضرة دائما ولاتطفئها الرغبة ….
اما الرمرام الذي يأكل اي شئ ولا يهتم بالمكان او النظافة يبدو الاكل شهوة سريعة وكذلك يمارس الجنس على عجل في اي مكان ومع اي امرأه ..رجل بلااا روح ولا يشتهي الطعام يأكل فقط ليعيش..يلامس امرأه دون اي حياااة بينهما…….

Image result for ‫امراه تفكر‬‎

  الخميس : انتظر الشتااء…انتظر المطر يهطل بشدة ليخبرك عني كل ماكتمته عنك وكل التعاويذ والطلاسم التي استعذت بهاا حتى لاا اتحدث عما بداخلي…سيأتيك على زجاج نافذتك يحمل اليك رسائل قلبي في لحظة لحمامة بيضااء…سيطرق بقطراته زجاج نافذتك…تك تك تك …وتك تك في لغة المطر تعني احبك احبك احبك .
Related image
  الجمعه : من المفاهيم الخاطئة جدا … إن الأنوثة و الإثارة مرتبطة بالشكل الخارجي للمرأة … الشعر الطويل .. الشفاه الممتلئة …. إلى آخره ….. و لكن ده أبعد ما يكون عن الحقيقة … الأنوثة و الإثارة ملهمش علاقة لا بالشكل الخارجي و التضاريس الجسدية ولا حتى بالعري …. الأنوثة إحساس … فقط لا غير ….. مدى إحساس المرأة بأنوثتها بينعكس على شكلها الخارجي و طلتها من غير أي مجهود … الأنوثة و الإثارة لا ليها علاقة بوزن مثالي ولا طول معين و لا نبرة صوت مختلفة …. ولا برواز محدد …. الأنوثة مشاعر …. لا أكثر ولا أقل ……زي الرجوله كده عمرها ماكانت في منظر او دقن الرجوله موقف وكلمه والاكثر رجوله فهم الانوثه..

اترك رد